بهینه سازی سرعت مودم و حل مشکل قطع شدن آن

روی شروع کلیک راست بکنید و در قسمت جستجو فایل System.ini را جستجو کنید سپس آن را باز کنید و با زدن کلید Ctr+F و وارد کردن [Enh386] این عبارت را پیدا کنید و سطر زیر را زیر آن اضافه کنید

ComXIrqYBuffer=1024

به جای X شماره Com ی را که مودم از آن استفاده می‌کند وارد کنید و به جای Y شماره Irq یی که مودم از آن استفاده می‌کند. برای بدست آوردن این اطلاعات می‌توانید از System Information یا Control Panel استفاده کنید...

فایل را ذخیره کنید و خارج شوید. در درست وارد کردن اطلاعات دقت کنید.

حال Control Panel را باز کنید و Modems را انتخاب کنید صفحه ای که نام مودم شما را دربر دارد باز خواهد شد روی کلید Properties کلیک کنید.

صفحه ای باز خواهد شد که در قسمت اول (General) بخش Maximum Speed را روی بالاترین مقدار قرار می‌دهیم در قسمت دوم (Connection) روی کلید Port Setting کلیک می کنیم در صفحه ای که باز می‌شود مطمئن شوید که Use FIFO buffers تیک خورده باشد سپس Receive Buffer را به حداکثر میزان خود افزایش دهید، کلید Ok را بزنید و خارج شوید.

حال به پنجره قبلی برگشته ایم این بار کلید Advance را کلیک می‌کنیم در صفحه ای که باز می شود مطمئن شوید که Use flow control تیک خورده باشد و نوع آن نیز روی Hardware باشد.

حال در قسمت Extra settings این دستور را وارد کنید S11=40 و کلید Ok را بزنید.

به عنوان آخرین کار در Control Panel قسمت System را انتخاب کنید سپس در قسمت Device Mananger ، Port(Com/LPT) را باز کنید و روی Com ی که مودم استفاده می‌کند دوبار کلیک کنید تا صفحه Properties باز شوددوباره تنظیمات پورت را چک کنید تا سرعت آن بالاترین مقدار باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد